Концентрація уваги — фактори сприяючі карєрному росту

23

Зробити успішну кар’єру сьогодні хочуть багато. Така ситуація сприяє підвищенню конкуренції у всіх професійних сферах. Це призводить до того, що для просування вгору по службовій драбині потрібні видатні здібності і певні якості натури.

Організованість

Як відомо, сумлінне виконання обов’язків не є трудовим подвигом. Щоб заручитися вдячністю начальства, потрібно домагатися більш істотних успіхів, отримувати результат, що значно перевищує середні показники серед співробітників.

Досягти таких цілей допоможе концентрація уваги і максимальних зусиль на якомусь конкретному напрямку діяльності. Досягти успіху у всьому одночасно можна тільки ціною емоційного зриву і фізичного виснаження. Подібний розвиток подій швидше поставить хрест на кар’єрі, чим сприятиме її просуванню. Тому найбільш зручним варіантом буде планомірне досягнення змінюють один одного помітних цілей.

При цьому інтенсивність роботи може змінюватися в залежності від того, наскільки значимою вона є для вибраної задачі. Як відомо, російський народ схильний працювати дуже напружено, але з перервами. Тому подібна поведінка буде лише проявом національної риси і не вимагає від людини ніяких зайвих зусиль над собою.

Зосередженість

Людина здатна сприймати два види сигналів: зовнішні і внутрішні. Діти більше орієнтовані на зовнішні, так як ті сприяють їх розвитку і швидкому пізнання навколишнього світу. Проте з віком, завдяки процесу виховання та навчання, основними стають внутрішні сигнали.

Здатність чимось займатися, не відволікаючись на сторонні дії або, іншими словами, концентрація уваги — норма для дорослої людини. Якщо з якихось причин зміни пріоритетів не сталося, професійна діяльність буде даватися йому важче. Більш того, подібна риса може стати значним недоліком і вразливим місцем у боротьбі з конкурентами за підвищення по службі.

Підняти рівень завадостійкості» можна і будучи дорослою людиною. Для цього існує чимало тренінгів і методик, що сприяють підвищенню зосередженості на певному справі або об’єкті. Правда, існує загроза переходу в іншу крайність, коли зовнішні сигнали взагалі проходять повз свідомості людини. Найкращим прикладом такої ситуації служать імениті вчені, які приділяють своїм науковим дослідженням стільки уваги, що на інші сторони життя його просто не вистачає, і вони здаються надзвичайно розсіяними. Щоб такого не сталося, потрібно застосовувати технологію постійного моніторингу зовнішніх впливів з їх подальшим аналізом.

Тотальний контроль

Така технологія управління людськими ресурсами також носить назву «короткого повідка». Вона полягає в тому, що менеджер не дозволяє розслаблятися своїм підлеглим, так як постійно здійснює контроль за їх професійною діяльністю.

Концентрація уваги на роботі підлеглих, звичайно, дещо заважає діяльності самого керівника. Проте вміння раціонально розподіляти зусилля і час дозволяє йому час від часу влаштовувати різноманітні акції, які полягають в «утриманні повідка» або викликанні на килим співробітників в довільному порядку. Краще всього діяти таким чином виходить у тих менеджерів, які мають якийсь умовний рефлекс і контролюють підлеглих за звичкою.

Подібні методи підвищують загальну дисципліну і знижують ризик порушення технологічних процесів і інших норм, що регламентує діяльність і поведінку персоналу. Але разом з тим така форма управління значно знижує свободу працівників, що може привести до падіння продуктивності. Особливо це відноситься до тих співробітникам, які не потребують постійному контролі і здатні самі розпоряджатися своїм робочим часом. Розумний керівник повинен бачити подібних працівників і «вимикати» тотальний контроль над ними.

Успіх в просуванні по кар’єрних сходах залежить як від професійних навичок людини, так і від його особистих якостей. Однак не менш важливим чинником в будівництві кар’єри є вибір правильної стратегії і тактики поведінки на робочому місці. Причому мова йде як про службові обов’язки, так і про стосунки з людьми.