Психологія продажів: що це за наука така?

166

Щоб вигідно продати свій товар, необхідно зробити йому гідну презентацію і грамотно провести промо-акції. А щоб все це виявилося ефективним і по-справжньому дієвим, треба врахувати всі психологічні особливості споживача. Тому і з’явилося таке поняття, як психологія продажів.

Про те, що існує така наука, як психологія продажів, в Радянському Союзі навіть не здогадувалися. В епоху тотального дефіциту працівники торгівлі вважалися практично божествами, яких треба було всіляко задобрити, щоб придбати бажаний товар. Сьогодні все по-іншому. Доступність і достаток товарів на прилавку змушують продавців проводити рекламні акції і вкладатися в мерчандайзинг. Змінилася і система роботи персоналу. Основне правило сучасної торгівлі: «Клієнт завжди правий!». Виникла необхідність в психології продажів. З її допомогою можна уникнути багатьох проблем.

Психологія продажів вивчає особливості психіки сучасного споживача та його основні потреби. Спираючись на ці знання, можна зробити вдалою будь-яку акцію по просуванню продукції. Адже кожній людині подобається бути значущим в очах оточуючих. Грамотна реклама легко і ненав’язливо пропонує споживачеві придбати той чи інший товар, який неодмінно підвищить його особисту або соціальну значимість. Для цього використовується не пряма дія, а непряме: освітлення, звуки, кольори. Психологія продажів багатогранна і включає в себе цілий комплекс наук.

Без психології продажів не обійтися не тільки у створенні реклами, вона необхідна при оформленні інтер’єру магазинів, викладення товарів в торговому залі, при введенні дисконтних карт і дегустаціях.

Люди, які вивчають психологію продажів, давно помітили: щоб привернути до товару покупців-чоловіків, необхідно розміщувати його на рівні очей і вище. Все, що знаходиться на нижніх полицях, чоловіки просто не помічають і ніколи не придбають.

Знижки покупці просто обожнюють. Але і тут важливо враховувати деякі аспекти. У холодну пору року, наприклад, безглуздо пропонувати людям морозиво зі знижкою. Його не стануть купувати, навіть якщо пропонувати його майже задарма. А ось у жаркі дні такі акції напевно будуть користуватися успіхом.

Психологія продажів – це молода і дуже перспективна наука, яка не стоїть на місці. Вона змінюється щодня, разом зі смаками споживачів.