Вплив слова — Його Величність Слово

35

З найдавніших часів прийшов до нас вислів великого Ібн-Сіна, більш відомого як Авіценна, який говорив, що є три зброї є у лікаря: слово, рослина, ніж”. Це вислів стало крилатою фразою. Мудрість, висловлена багато років тому, продовжує жити століття. Слова залишаються в пам’яті назавжди. І зовсім неважливо, це приємні і пестять слух вирази чи ні. Не дарма кажуть: «Слово лікує, слово калічить.» Авіценна багато говорив про вплив слова, він ставив значення слова понад знань про лікарські рослини, понад знань про будову і функціонування людського організму.

Фрази, сказані у вигляді позитивних тверджень, піднімають Дух, налаштовують на успішне завершення справ, проектів, вселяють впевненість у завтрашньому дні. Численні досліди і експерименти наочно демонструють лікувальний ефект слова. Це можуть бути як схвалення, підтримка, комплімент, побажання всього найкращого, так і висловлювання афірмацій, привітальні промови, а також навіювання самому собі ствердних формулювань.

Заворожливу дію виробляють кадри відомого фільму, показують ефекти, які виробляють слова на воду. Читалися молитви, негативні висловлювання, а також проводилися експерименти зі звучанням різних музичних творів і відстеженням результатів, які фіксували трансформацію рідини. Після читання молитви структура води, ніби відчувала натхнення і ставала гарною, з чіткими лініями, а загальні відчуття людини, що дивиться на ці чудеса, класифікувалися як гармонія, радість і щастя. Зовсім інші враження були у тих, хто спостерігав за читанням негативних слів. Здавалося, що вода відчуває фізичний біль.

Популярною є тема про вплив слова на тварин.

Хоча, всім відомо, що багато наші чотириногі друзі мають телепатичними здібностями, тим не менш, можна відстежити реакцію, наприклад, домашнього вихованця на сказане одне і те ж слово з різним інтонаційним наповненням. Навіть при називанні клички, тварина виразно точно знає, «що у господаря на умі»: радість, злість, роздратування або спокій. Домашній вихованець негайно всім своїм тілом продемонструє відповідну реакцію на сказане. Відомий вислів: «Ласкаве слово і кішці приємно» говорить про те, що позитивно забарвлені фрази здатні «зрушувати гори» і ламати навіть стереотипи в спілкуванні. Цілком можливо, саме тому, японці і китайці так старанно уникають вживати слово «НІ» і взагалі негативні фрази в момент проведення переговорів і зустрічей.

Торговці з давніх часів засвоїли одну просту істину: «Немає поганих товарів, є – погано рекламовані!». Вони, як ніхто інший, заводили собі спеціальних зазивав, які розсипалися до компліментах товару, виробляли пречудові словесні висловлювання, які можна було порівняти лише з солов’їними трелями. Такий вплив слова відкривало гаманці і призводило все нових покупців до торговця. І заворожені городяни самі супроводжували своїх друзів до крамниці, із захопленням розповідаючи про куплений товар.

У сучасному світі реклама, незважаючи на використання потужного відеоряду, віддає все ж перевагу звуковій доріжці, тому що саме слово має свою магічну дію, яке може продовжувати звучати і звучати досить довгий час. Тому так часто люди цитуються вислови з популярного рекламного ролика, які потім стають крилатими фразами. Та й популярність багатьох фільмів часто побудована на вдалих фразах героїв. Такі смішні і запам’ятовуються слова і вирази набували друге народження, переходячи з уст в уста. Золотий фонд кіноіндустрії радянського кіно містить сотні фільмів, фрази з яких отримали самостійне життя.

Майстерності слова навчалися гейші, які повинні були вміти співналаштуватися з клієнтом вже з перших слів, вловити «тональність» прийшов і вибрати стежку до Душі. Помилково думають ті, хто вважають, що велике мистецтво гейші – це секс. Зовсім ні. Справа в тому, що приходить клієнт не кидався відразу ж у секс з гейшею. Багато клієнтів искусниц спокушання боялися навіть переступити поріг чайного будиночка. І професіоналізм гейші полягав в умінні сказати першу фразу, яка або приваблювала клієнта, або відлякувала, і часто – назавжди. Дівчаток вчили з малих років тому, що перш, ніж відкрити рот для виголошення будь-якого звуку, необхідно подумати, з’єднатися з позитивними енергіями, пофарбувати слово почуттям любові, радості і щастя і тільки після цього вимовляти його. Саме тому, гейшу рівняли за рангом з королевою, володаркою світу і правителькою найскладніших справ та питань. Слово робило гейшу або багатою жінкою з високим становищем у суспільстві, або – оставяло в рядах гарних повій.

Магічний ефект сказаного слова використовували і великі древні оратори, які діяли заворожуючи своєю промовою на маси, підпорядковуючи своїй ідеї і формуючи кероване свідомість у натовпу. Гітлер знав про такий спосіб «обробки» свідомості людей. Саме він ввів обов’язковий щовечірній перегляд телепрограми зі своєю участю. Всі до одного повинні були дивитися в обов’язковому порядку виступ Фюрера.

Популярність найстарішою книги на землі «Біблії» пояснюється сильним впливом слова, яке закладено в рядки кожної молитви. Зцілення, допомогу у важких ситуаціях, заспокоєння Душі і тіла, рішення практичних питань – все це записано в писаннях, які дані віруючому на кожен випадок і питання. Магічні обряди здебільшого складені на ефекті сказаного слова. Якщо взяти найпростіший текст, призначений для впливу і спробувати прочитати його зі сміхом або якось несерйозно, реакція не змусить себе довго чекати. Такі спроби часто показуються у різних художніх фільмах.

Вплив слова – дуже потужний інструмент!

Людство багато років використовує саме його для передачі нових знань. Весь процес навчання побудований на основі отримання інформації у вигляді слова, а також перевірки одержаних знань шляхом відтворення понять і засвоєної інформації. Здавалося б стільки років налічує історія людства, а найкраще відображення людської реальності і подій відбувається з допомогою фраз і виразів, які залишаються назавжди.